Kontakt

Sadje je bogat vir zaščitnih antioksidativnih snovi v prehrani, karotenoidov in flavonoidov, ter vitaminov, mineralov, balastnih snovi, sadnih kislin in encimov. Med sladkorji prevladujejo fruktoza in glukoza, veliko je tudi pektinov in čreslovin.
Žita - ogljikovi hidrati: Žita so temeljni vir ogljikovih hidratov kot vnašalcev energije v telo. Iz ogljikovih hidratov v mišicah nastaja glikogen za gibanje in moč, pa tudi glukoza kot osnovna hrana za možgane.
Meso, ribe in jajca: so najpomembnejši vir gradnikov našega telesa, beljakovin živalskega izvora, ter maščobnih kislin, vitaminov in mineralov. Enako velja za živalske produkte.
Mleko in mlečni izdelki: so kakovosten vir beljakovin, vitaminov, mineralov, sladkorjev (laktoze); fermentirani izdelki so bogati s človeku prijaznimi mlečnokislinskimi bakterijami;
Zelenjava:  Je osnovni vir beljakovin rastlinskega izvora (stročnice) ter ogljikovih hidratov, vitaminov, mineralov, encimov in vlaknin.

RAVNOVESJE NA KROŽNIKU – RAVNOVESJE V TELESU!

Ravnovesje je kot krovni zakon vsega vesolja. Je nenehno spreminjajoča se univerzalna dinamična kategorija. Z njim se srečamo v vseh vejah fizike, kemije, pa tudi pri ujemanju glasbenih akordov in nians barvne pahljače... Vse teži k ravnovesju.


Če bodo naše celice v nenehnem dinamičnem ravnovesju, bodo dobro delovale. Tedaj se bomo odlično počutili in bomo – zdravi. Vse kar celice potrebujejo je popolnost hranilnih snovi, ki jih telo prek zapletenega biokemičnega procesa pridobi iz hrane. V procesu presnove celice izdelajo gradnike za razvoj in obnovo ter energijo in zaščitne snovi.


Samo uravnotežena prehrana nudi polnost vseh snovi in lahko zagotovi ravnovesje na krožniku, kar omogoči dinamično ravnovesje našega telesa.



 
Marija Merljak, uni.dipl.ing.živ. tehn.
Svetovalka za zdravo prehrano

knjige o zdravi prehrani

KNJIGE


Dve sta že na tržišču, in sicer: Zdravje je naša odločitev in Zdrava prehrana je prava odločitev, tretja pa že v pripravi za tisk. Knjigi sta izšli v založbi Prešernove družbe in tudi tretja bo prav tako pri tej založbi.


Vse knjige sem napisala skupaj s hčerko Mojco Koman, ki je šla po mojih stopinjah in je prav tako diplomirala iz živilske tehnologije na Biotehniški fakulteti v Ljubljani.


Knjigi sta narejeni kot priročnika, zato v njih zvemo povsem konkretne nasvete, kako ravnati v primeru posameznih težav, v preglednih tabelah pa razberemo, kaj nam telo samo sporoča o tem, kaj nam primanjkuje, potem, kako so si vitamini in minerali v soodvisnem sorodstvu, kako se podpirajo ali ovirajo... in zato, kako med seboj kombinirati obroke, da bomo dosegli boljši izkoristek. Precej pozornosti sva namenili tudi različnim življenjskim obdobjem in posebnostim z vidika prehrane.