Kontakt

Sadje je bogat vir zaščitnih antioksidativnih snovi v prehrani, karotenoidov in flavonoidov, ter vitaminov, mineralov, balastnih snovi, sadnih kislin in encimov. Med sladkorji prevladujejo fruktoza in glukoza, veliko je tudi pektinov in čreslovin.
Žita - ogljikovi hidrati: Žita so temeljni vir ogljikovih hidratov kot vnašalcev energije v telo. Iz ogljikovih hidratov v mišicah nastaja glikogen za gibanje in moč, pa tudi glukoza kot osnovna hrana za možgane.
Meso, ribe in jajca: so najpomembnejši vir gradnikov našega telesa, beljakovin živalskega izvora, ter maščobnih kislin, vitaminov in mineralov. Enako velja za živalske produkte.
Mleko in mlečni izdelki: so kakovosten vir beljakovin, vitaminov, mineralov, sladkorjev (laktoze); fermentirani izdelki so bogati s človeku prijaznimi mlečnokislinskimi bakterijami;
Zelenjava:  Je osnovni vir beljakovin rastlinskega izvora (stročnice) ter ogljikovih hidratov, vitaminov, mineralov, encimov in vlaknin.

RAVNOVESJE NA KROŽNIKU – RAVNOVESJE V TELESU!

Ravnovesje je kot krovni zakon vsega vesolja. Je nenehno spreminjajoča se univerzalna dinamična kategorija. Z njim se srečamo v vseh vejah fizike, kemije, pa tudi pri ujemanju glasbenih akordov in nians barvne pahljače... Vse teži k ravnovesju.


Če bodo naše celice v nenehnem dinamičnem ravnovesju, bodo dobro delovale. Tedaj se bomo odlično počutili in bomo – zdravi. Vse kar celice potrebujejo je popolnost hranilnih snovi, ki jih telo prek zapletenega biokemičnega procesa pridobi iz hrane. V procesu presnove celice izdelajo gradnike za razvoj in obnovo ter energijo in zaščitne snovi.


Samo uravnotežena prehrana nudi polnost vseh snovi in lahko zagotovi ravnovesje na krožniku, kar omogoči dinamično ravnovesje našega telesa.



 
Marija Merljak, uni.dipl.ing.živ. tehn.
Svetovalka za zdravo prehrano

knjige o zdravi prehrani

MARIJA MERLJAK, univ.dipl.ing.živ.teh.- Biografija

Rodila sem se na Colu nad Ajdovščino, v kmečki družini. Maturirala na idrijski Realki in doštudirala na Biotehniški fakulteti, smer Živilska tehnologija. Imam svoje podjetje Vihra za svetovanje o zdravi prehrani. Skupaj s hčerko, ki je prav tako univ. dipl. ing. živilske tehnologije, sva napisali tri poljudnoznanstvene knjige. Preberi več >>


Veliko predavam po osnovnih in srednjih šolah ter vodim delavnice o hrani za boljši učni uspeh. Predavam tudi različnim društvom (Za srce in ožilje, Operiranim na srcu, sladkornih bolnikov ipd). Imam redne radijske in televizijske svetovalne oddaje v okviru programa Dobro jutro TV Slovenija. Redne članke o prehrani pišem za časopise in revije. Preberi več >>



Mojih 10 ZAPOVEDI

Človek ni samo skupek biokemičnih procesov, marveč ima tudi duhovno in socialno razsežnost. Zato samo uravnotežena prehrana ni dovolj. Za dolgo, zdravo in aktivno življenje moramo upoštevati deset zapovedi:


1. LJUBEZEN DO SEBE IN DRUGIH;
2.POZITIVNO MIŠLJENJE; VSAK DAN NOV OSEBNI IN USTVARJALNI IZZIV;
3.ČIM VEČ SMEHA;
4.URAVNOTEŽENA PREHRANA;
5.PRAVILNA RAZDELITEV 5 OBROKOV HRANE NA DAN;
6.SVEŽA VODA;
7.GIBANJE VSAJ PO POL URE NA DAN;
8.SVEŽ ZRAK;
9.PREVIDNO NA SONCE;
10.DOVOLJ SPANJA.


In samo ob upoštevanju vsega naštetega bomo živeli zdravo in dolgo življenje, ki bo hkrati zagotavljalo nenehno...






 POMAGAM vam pri/za:

  • pomankanju energije
  • pomankanju vitalnosti in stresu
  • slabem imunskem sistemu
  • hormonskem neravnovesju
  • težavah z uravnavanjem krvnega sladkorja
  • želodcu in prebavnih problemih
  • težavah s srcem in ožiljem
  • migreni, nespečnosti in depresiji
  • dermatoloških težavah
  • osteoporozi in artritisih
  • problemih otrok in mladostnikov ob težavah z učenjem in motnjah hranjenja
  • dvig uspešnosti poslovnežev



ZAJTRK - NAJPOMEMBNEJŠI OBROK DNEVA
2.februar 2013
V današnjem načinu življenja se sliši čudno, da je zajtrk najpomembnejši obrok dneva, še zlasti, ker mnogi prav zajtrk izpustijo in odhitijo v službo - tešči. To slabo navado potem prenašajo na svoje potomce. S tem naredijo veliko škode sebi in svojim otrokom. Mnogi porečete, saj bo v vrtcu ali v šoli jedel, sam pa si bom takole mimogrede kar na poti kupil rogljiček. Pa to ni isto! Zajtrk bi moral biti doma in prav poseben skupen obred.