Kontakt

Sadje je bogat vir zaščitnih antioksidativnih snovi v prehrani, karotenoidov in flavonoidov, ter vitaminov, mineralov, balastnih snovi, sadnih kislin in encimov. Med sladkorji prevladujejo fruktoza in glukoza, veliko je tudi pektinov in čreslovin.
Žita - ogljikovi hidrati: Žita so temeljni vir ogljikovih hidratov kot vnašalcev energije v telo. Iz ogljikovih hidratov v mišicah nastaja glikogen za gibanje in moč, pa tudi glukoza kot osnovna hrana za možgane.
Meso, ribe in jajca: so najpomembnejši vir gradnikov našega telesa, beljakovin živalskega izvora, ter maščobnih kislin, vitaminov in mineralov. Enako velja za živalske produkte.
Mleko in mlečni izdelki: so kakovosten vir beljakovin, vitaminov, mineralov, sladkorjev (laktoze); fermentirani izdelki so bogati s človeku prijaznimi mlečnokislinskimi bakterijami;
Zelenjava:  Je osnovni vir beljakovin rastlinskega izvora (stročnice) ter ogljikovih hidratov, vitaminov, mineralov, encimov in vlaknin.

RAVNOVESJE NA KROŽNIKU – RAVNOVESJE V TELESU!

Ravnovesje je kot krovni zakon vsega vesolja. Je nenehno spreminjajoča se univerzalna dinamična kategorija. Z njim se srečamo v vseh vejah fizike, kemije, pa tudi pri ujemanju glasbenih akordov in nians barvne pahljače... Vse teži k ravnovesju.


Če bodo naše celice v nenehnem dinamičnem ravnovesju, bodo dobro delovale. Tedaj se bomo odlično počutili in bomo – zdravi. Vse kar celice potrebujejo je popolnost hranilnih snovi, ki jih telo prek zapletenega biokemičnega procesa pridobi iz hrane. V procesu presnove celice izdelajo gradnike za razvoj in obnovo ter energijo in zaščitne snovi.


Samo uravnotežena prehrana nudi polnost vseh snovi in lahko zagotovi ravnovesje na krožniku, kar omogoči dinamično ravnovesje našega telesa.



 
Marija Merljak, uni.dipl.ing.živ. tehn.
Svetovalka za zdravo prehrano

knjige o zdravi prehrani

DELAVNICE in SEMINARJI


Delavnice, ki jih pripravljam in vodim, so nastale kot logična posledica predavanj. V nekaterih okoljih, zlasti v strokovnih skupinah, ki načrtujejo prehrano po šolah, vrtcih ter v drugih ustanovah in podjetjih, so namreč izrazili zanimanje za celovito posredovanje znanja s področja uravnotežene prehrane in priprave uravnoteženih obrokov. Zato sem svoja teoretična predavanja nadgradila še s prakso.


V okviru teh delavnic najpogosteje pripravimo le po nekaj jedi, saj to niso kuharski tečaji. In tudi ni moj namen poučevati kuharjev ali vodij prehrane, marveč jim konkretno predstaviti, kako lahko upoštevajo teoretična načela, kakršna zagovarjam: z vrta na mizo, torej lokalno, sezonsko, pridelano in vzrejeno čim bolj v sožitju z naravo (ekološko) ter pripravljeno z ljubeznijo.

V delavnicah za učence različnih šol pa primerno njihovi starosti pripravimo jedi, ki imajo poleg prej omenjenih načel še vzgojno funkcijo seznanjanja, da je lahko zelo zdravo in okusno tudi tisto, kar sami pripravimo in se pri tem nekaj naučimo in celo zabavamo.


Danes sodelujem v različnih programih za usposabljanje strokovnih delavcev na ravni vse države ter v programih usposabljanja učencev in dijakov.